Niedziela, 5 lutego 2012r. Agaty, Filipa, Justyniana
szukaj w  pb.info.pl   firmy   wydarzenia    
 
 
Biżuteria pełna radości
Materiały prasowe 2009-04-20 11:30:03 BIŻUTERIA, Sylwetki


Przedstawiamy Wam autoportret Magdy Marszalik – młodej osoby, która postanowiła zmierzyć się z marzeniami i czerpać radość z stworzenia biżuterii. Zapraszamy…

 

Ocena: 2,03



Geneza
Od dziecka interesowała mnie sztuka, zawsze niezwykle mnie fascynowało tworzenie czegoś ręcznie. Długo szukałam swojego miejsca w artystycznym świecie, aż w końcu wylądowałam w krainie koralików, kryształków, srebra kamieni i innych cudownych przedmiotów.


Ocena: 1,59



Radość…
Tworzenie biżuterii sprawia mi ogromną radość. Największą satysfakcją jest dla mnie to, iż stworzone przeze mnie przedmioty nie tylko mi sprawiają radość, ale również osobom, które je kupują. Często klientki po zakupie piszą do mnie z podziękowaniem za piękną biżuterię, co jest niezwykle miłe i bardzo motywujące.
Dla mnie moje prace to nie zwykłe błyskotki, gdyż we wszystko wkładam mnóstwo serca i wysiłku. Każda praca to cząstka mnie. Tworzę te prace, a one tworzą mnie.


Ocena: 1,71



Od kiedy tworzę
Biżuterię tworzę od około 3 lat. Rok 2008 był dla mojej twórczości bardzo znaczący,  w kwietniu zaczęłam eksperymentować z techniką wire-wrapping. Był to przełom w historii tworzenia mojej biżuterii.
Latem 2008  roku pierwszy raz zaczęłam wyplatać ze srebra. Zakup palnika do obróbki metali pozwolił mi na rozwinięcie swoich umiejętności i realizowanie pomysłów, które wcześniej były niedostępne.
W styczniu 2009 roku założyłam swoją własną firmę i uważam to za swój wielki sukces…


Ocena: 1,59



Co mnie inspiruje?
Inspiracją są dla mnie różne przedmioty. Czasem pomysł przychodzi mi znienacka, a czasem powstaje przez jakiś czas. Inspirują mnie zarówno wzory na firankach, jak i płynący strumień wody. Nigdy nie wiem czy patrząc na coś pozornie nieciekawego nie przyjdzie mi do głowy jakiś nowy, fascynujący pomysł.


Ocena: 1,45



Z czego tworzę
Tworzę z bardzo dużej ilości różnych materiałów. Wśród moich ulubionych znajdują się srebro, miedź, mosiądz, kamienie (cyrkonie, kryształy) oraz skóra.


Ocena: 1,65



Kolekcje biżuterii Magdy Marszalik znajdziecie w zasięgu myszy w
www.saltandpepper.pl

Materiał butiku saltandpepper.pl
 
 

Wyślij e-mail rekomendujący nasz serwis
Adresat e-mail
 
 
Biżuteria pełna radości
Przedstawiamy Wam autoportret Magdy Marszalik – młodej osoby, która postanowiła zmierzyć się z marzeniami i czerpać radość z stworzenia biżuterii. Zapraszamy - oceńcie sami czy Wam się podoba!
 
czytaj cały artykuł
 
Twoje Imię i Nazwisko
 
Twój E-mail
 
 

 
Waszym zdaniem
 
własnie dodałes nastepny nic nie znaczacy komentarz......
prorok 2009-04-28 19:27:19

Ludzie, naprawdę macie czas na takie bezsensowne bicie piany i męczenie przestrzeni swoimi nic nie znaczącymi komentarzami? Jestem w szoku widząc, ile nazbieralo się poniżej literek...więcej niż ma sam artykuł, czy skórka jest warta wyprawki? Zajmijcie się lepiej swoim życiem i swoją Twórczoscią przez duże T. Picasso (gdyby żył) na pewno nie miałby czasu na siedzenie przed kompem i śledzenie z zawiścią komentarzy internautów - wolalby zająć się Sztuką, nie miałby czasu na pierdoły. a Wy???
to znowu ja 2009-04-28 13:35:22

ma rację "niepodpisany" dyskutanci się wymądrzają a nie znają definicji, w związku z czym dyskusja nie ma sensu. Pani Magdzie też radzę naukę złotnictwa od definicji zacząć
wojciech Kl. 2009-04-27 16:38:20

Popaprało się koleżeństwu jubilerstwo ze złotnictwem, biżuteria ze sztuką złotniczą, bełkot z tego wychodzi. Określcie szanowni dyskutanci przedmiot dyskusji, potem o dywagacje proszę... "tworzy, to jest twórcą" ! Koniec świata!

Pani Magdo, proszę przeć do przodu :) Krytycy też mieli 19 lat i też kiedyś zaczynali. Zapomniał wół jak cielęciem był. Zapisuję Pani nazwisko, zobaczymy, co będzie znaczyło za kilka lat :)
Mikołaj 2009-04-27 11:57:10

Słabe te Twoje anagramy...kroropie, zeku, kezuju, sruju, juzku, sruzku...Czytając te komentarze odnoszę wrażenie, że wchodzi na ten portal, czyta artykuły i pisze komentarze najwyżej trzy osoby, wyłączając Magdeę Marszalik. Pani Magdo, po co sie Pani wdaje w dyskusję z jednym yuzeckiem sruzeckiem? Szkoda gadać...Pani śpi spokojnie. To tylko jeden bałwan...no może dwóch.
yuzeck :D 2009-04-25 22:20:59

i w myśl tej definicji prorok został prorokiem
kororp 2009-04-25 18:21:04

Magda nie zwracaj na nich uwagi ... gosc co szpary w oknach mchem optyka nazwał sie optykiem i na takiej samej zasadzie oni nazywaja sie jubilerami....
prorok 2009-04-25 17:46:31

Do jubilerów. Po częsci macie racje, róznież uważam ze składanie biżuterii z gotowych elementów to zadna sztuka. Jednak prócz takich wlasnie prac mam mase prac którymi głownie się zajmuje. Od dobrych paru miesiecy zajmuje sie robieniem biżuterii w technice wire wrapping. Fakt nie jest to technika jubilerska ale bardzo pracochłonna i daje swietne efekty.Tutaj tylko obok mojego zdjecia widac jedna z tych prac. Ciekawa jestem czy którys z tych wyuczonych jubilerów siadł by i godzinami platał te druciki- jestem pewna ze malo który. Najprosciej jest skrytykowac kogos nie stawiajac sie na jego miejscu. Przeciez niejeden jubiler pomimo swoich bardzo wielkich mozliwosci których ja niestety nie mialam jeszcze mozliwosci posiąsc robi prace które wogole nie wyrózniaja sie z tłumu. Tak wiec czy twórca mozna nazwac osobe która ma zawód jubilera a pomimo tego nie robi nic twórczego?? Nie kazdy kto posiada odpowiednie umiejetnosci potrafi je wykorzystac, i nie kazdy posiada te umiejetnosci ale mimo wszytsko stara sie robic cos po swojemu. antek kreszek moje prace sa na mojej stronie. www.lena-art.pl (nie wiem czy adres nie zostanie usuniety) jest tam wiele moich zaplatanek. I jestem z tych prac bardzo dumna, pomimo ze nie jestm jubilerem:)
Magdalena Marszalik 2009-04-25 10:13:20

A i jeszcze miłego weekendu - bez złośliwych komentarzy i zazdrosnych Złotników!!!
obserwator 2009-04-24 15:42:01

Szkoda gadać... Poczytam sobie o czym innym, bo tutaj nie ma z kim dyskutować :-) bo i o czym, że żaba ma sierść...
obserwator 2009-04-24 15:41:06

obserwatorze - gdzie napisałem że Złotnictwo to Sztuka i Twórczość ???? czytaj dwa razy jak masz trudność ze zrozumieniem. Złotnictwo jest zawodem, rzemiosłem i z twórczością tak jak nawdziewactwo nie ma nic wspólnego. A przy okazji napisałem że wmawiając b. młodej osobie że jest Wielkim Twórcą, robi się jej krzywdę.
antek k. 2009-04-24 14:59:32

A co to "tworzyć" zarezerwowane jest tylko dla złotnictwa przez duże Z - smieszny banał. Artysta i projektant tez tylko dla "wielkich". P.Magda tworzy, więc jest twórcą. I tyle... koniec dyskusji...
obserwator 2009-04-24 13:15:23

drogie; xxx i Kseniu, ależ macie rację, te wszystkie nawlekanki są OK!, mają swoją klientelę, wielbicieli, ale tu chodzi o coś innego, raz o nie mieszanie i porównywanie Złotnictwa ( przez duże Z) do wykonywania ozdób z gotowych elementów, i po drugie robi się krzywdę młodej osobie odmieniając w krótkim artykule słowa "twórca" i "twórczość" przez wszystkie przypadki kilkanaście razy. I jeszcze pytanie do p. Magdy; proszę podać gdzie w internecie można zobaczyć prace z których jest Pani dumna i które się Pani podobają ??
antek kreszek 2009-04-24 12:01:59

Zacznę od tego, że robię podobne rzeczy jak Magda. Panie Stary Jubilerze, wczoraj miałam telefon od pewnego klienta, który poprosił mnie o wykonanie obrączek z kamieniami, które posiadał. Na pytanie ja do mnie trafił, odpowiedział - "byłem u kilku jubilerów, ale odesłali mnie do Pani, bo to podobno Pani spełnia fantazje i fanabrie klientów". Hmmm....czyżby nie opłacało się robić pojedynczych, indywidualnych egzemplarzy? Tak nas tutaj nie lubicie, tak Was wkurzamy, tak po nas jeździcie, a potem odsyłacie klientów do nas? O co tu chodzi? O ilość wystaw i nagród na które nie jest wpuszczana publiczność? Czy o zadowolenie i radość klientów? Biżuteria to przecież rzecz bardzo osobista i ma się podobać, dodawać blasku, urody, a czasem nawet pewności siebie osobie ją noszącej. Coś Wam się pomyliło Panowie Jubilerzy. P.S. Na ul. Rakowickiej w Krakowie, pewien znany Krakowski jubiler, w pewnej znanej Krakowskiej firmie oferującej półprodukty do wyrobu biżuterii, dobierał bigle i krawatki do kryształów Swarovskiego. Widziałam na własne oczy Panowie Starzy Jubilerzy. Ja kupowałam tylko drut. Pozdrawiam serdecznie A nazwiska nie wyjawię, bo już nie odeślecie do mnie więcej klientów, którym będę mogła spełnić ich fantazje :D
XXX 2009-04-24 10:11:30

A ja tam znam doskonale bizu Magdy, jest w tych pracach kawał dobrej roboty. Tu akurat prezentowane są składaczki, których u szanowanych jubilerów rówiez jest mnogo. nIE MOZNA SIE OGRANICZAĆ, BIZU TO SZTUKA I WOLNOŚĆ - ciasnota umysłu jaką Pan Jubiler pokazuje jest żenujaca.
Ksenia :) 2009-04-23 21:45:41

stary Jubiler ma po prostu rację, p. Małgosia ma 19 lat i życie przed sobą, jest nadzieja że wiele się nauczy a ten tekst który ładnie podsumował zek - podając same cytaty tylko Młodej Dziewczynie szkodzi
gosro 2009-04-23 20:53:28

Uderz w stół... a stary jubiler się odezwie :D
Gosia srosia 2009-04-23 18:30:22

Pani Magdo, trudno mi było pogodzić się z tym, że biżuteria na stronie w pb.info to jak pisze Pani przypadek. Dołożyłem fatygi i poszukałem Pani biżuterii w innych miejscach w intern. łącznie z Pani stroną. Wszędzie znalazłem tylko takie przypadki. myślę, że ktoś robi Pani krzywdę nobilitując miejscem na portalu jubilerskim. A jeżeli nie krzywdzi Panią to na pewno krzywdzi portal jubilerski. ten piękny zawód, który łączy kamień, metal szlachetny i człowieka to nie robótki na drutach to olbrzymia wiedza o metalach ich obróbce, kamieniach i ich obróbce, występowaniu, właściwościach fizycznych, wycenach, relacjach wzajemnych. Całe zagadnienie estetyki, kompozycji, psychologii, że nie wspomnę o pokorze... dla tego zawodu
stary jubiler 2009-04-23 16:36:31

Co "są śliczne" ?? nie chodziłeś/łaś do szkoły? pisz pełnymi zdaniami; podmiot, orzeczenie, iyd
jaśko 2009-04-22 18:41:44

są śliczne
i. 2009-04-22 17:20:45

a ja się z Wami nie zgadzam, mnie się podoba:-)
molik 2009-04-22 09:32:00

Zgadzam się z prorokiem. Redakcja celowo wybrała takie zdjęcia żeby wywołać lawinę komentarzy "prawdziwych", "starych" i Bóg wie jakich jeszcze "jubilerów". Bo tylko pod takimi zdjęciami pojawiają się ich złośliwe komentarze, i tylko wtedy coś się dzieje na tym portalu. Madziu, TWORZYSZ piękną BIŻUTERIĘ, i proszę Cię nie tłumacz się przed tymi bufonami ze swojej TWÓRCZOŚCI, a tym bardziej nie przejmuj tymi komentarzami. Każdy kto jest zainteresowany takim rodzajem biżuterii, zna Ciebie i Twoją TWÓRCZOŚĆ. Pozdrawiam
Tera Patrick 2009-04-22 09:09:06

kazuj i zek Nie zgadzam sie, Tak jak pisałam wczesniej, nie da sie ocenic czyjejs twórczosci na podstawie kilku prac, a zwlaszcza jak są to wybrane prace na dużo niższym poziomie. Butik Saltandpepper poprosil mnie o napisanie kilku słów o sobie i tym co robie w nawiazaniu do CAŁOKSZTAŁTU mojej pracy. Moze zanim się kogoś skrytykuje należałoby bliżej poznać jego prace a nie wypowiadac sie o tychparu jak o całosci. Nie moge podawac stron wiec trzebaby poszukac w internecie, wtedy po obejrzeniu innych moich prac maja Panowie prawo ocenic czy tworze czy tylko wyrabiam. Swoją droga dziwie sie ze wlasnie te prace trafily tutaj skoro mam na koncie prace które zarówno mnie bardzies się podobaja jak i innym osobą których zdanie ciągle mam przyjemność poznawac. Pozdrawiam Magdalena Marszalik
Magdalena Marszalik 2009-04-22 07:10:35

Ma Pani rację. Redakcja tendencyjnie wybrała słabsze prace. Przecież Pani "Ciasteczka Malinowe", "Zaplecione Krople", "Elfie Dzwoneczki", czy "Placek Malinowy" są dużo lepsze niż "Zlewozmywak", " Okap" czy "Deska Klozetowa" Giebułtowskiego. Podziwiam Pani twurczość.
Graellsia Isabellae 2009-04-21 22:37:24

Szanowna Pani Magdaleno, juzek ma rację. Pani nic nie tworzy. Pani swojej firmie - która jest Pani sukcesem - wykonuje ozdoby na szyje, do uszu, etc. Tyle i tylko tyle
kezuj 2009-04-21 21:56:27

Prorok długo myślałeś nad swoim komentarzem???
akka 2009-04-21 21:48:20

eeeeee....to tylko prowokacja redakcji....wiedza jak was podejsc i to wykorzystują a wy barany sie dajecie hehe...Tak jak Magda napisała to nie są jej najlepsze prace a mimo to redakcja je wybrała..dlaczego? .... eh, Matołki....
prorok 2009-04-21 20:10:11

Pani Magdo, wszystko pięknie , ale jeżeli do tego co wisi na kieliszkach dopisany jest tekst; , "czerpać radość z stworzenia biżuterii. !!!!!!! ...."Od dziecka interesowała mnie sztuka,"......" Długo szukałam swojego miejsca w artystycznym świecie"....."Tworzenie biżuterii"... ...."stworzone przeze mnie przedmioty"..... ..Od kiedy tworzę... "Tworzę te prace, a one tworzą mnie."..... ..."Biżuterię tworzę " ..."Rok 2008 był dla mojej twórczości bardzo znaczący"... "Był to przełom w historii tworzenia mojej biżuterii." ,,,"Z czego tworzę".. .."Tworzę z bardzo dużej ilości".. to z całym szacunkiem ale "tworzyć" się chce radzę na przyszłość żądać autoryzacji tekstów, bo inaczej brednie powstają
zek 2009-04-21 19:29:45

Faktycznie , teraz na rynku pełno jest "biżuterii" typu nawlekanki i tu podzielam zdanie "starych "jubilerów, że jeszcze długa droga do mistrzostwa. Ja uczę się 7 rok zawodu w pracowni u mistrza.Mam też już i swoją pracownię. Zaczynałam od podstaw-czyli topienie srebra,odlewanie, walcowanie, itd.Zawsze złościłam się gdy mój mistrz kazał mi robić od podstaw zapięcie szufladkowe czy inne zamiast wziąć gotowa z pudełeczka.Tak samo było z rurkami-zawsze mu mówiłam po co mam się szarpać , przecież w hurtowni można kupić.No teraz wiem, że to on miał rację a nie ja i tylko mogę mu być wdzięczna że miał i nadal ma tyle cierpliwości i wyrozumiałości.Dziękuję panie Leszku. P.S. A nawlekanki zawsze zostaną taką masówką, warto jest wiedzieć i umieć coś ponad to.
Danuta 2009-04-21 18:55:22

Widze ze pojawiło się tutaj kilka komentarzy, nie koniecznie pochlebne ale miło zapoznać się ze zdaniem innych bardziej doświadczonych osób. Kilka słów wyjaśnienia: ten artykuł bardzo mnie zaskoczył, cieszę się ze się pojawił ale ukazuje on włąsciwie inne oblicze mojej twórczosci. Te prace które tutaj są zaprezentowane nie są moimi popisowymi. To zwykle przekładanki, żadna filozofia zrobić coś takiego, ale myśle ze mimo wszystko takie prace są potrzebne. Niektóre kobiety lubią prostą niewycudowana biżuterie. Mam na swoim kącie duża liczbe prac z których jestem naprawdę dumna. Zachęcam wszystkich do zajrzenia w internet i przeglądnięcia moich prac które są wizytówką mojej twórczości. Myśle ze na podstwie tych kilku zdjec nie powinno się oceniać mojej całej twórczości zwłaszcza ze zmierza ona w całkiem innym kierunku:) Pozdrawiam Magdalena Marszalik
Magdalena Marszalik 2009-04-21 16:12:58

Wybiórczo więc go czytacie i tyle... Zwracacie uwagę, na to co WEDŁUG WAS złe i niepoprawne, a to co dobre nawet nie zauważacie, bo traktujecie to jako coś oczywistego. Trochę obiektywizmu Drodzy Koledzy i Koleżanki! Poza tym młodzi muszą od czegoś zaczynać, może warto zaproponować p.Magdzie pomoc i naukę, a nie krytykować. Nic dobrego z tego nie wyjdzie... A z pomocy same plusy... Powodzenia.
też obserwator, ale inny 2009-04-21 11:08:30

tylko dziwne że portal uparcie promuje różnych nadziewaczy i nic o złotnictwie nie pisze
j.. 2009-04-21 09:50:48

Bo to dopiero poczatek i nie zniechecajmy jej, niech sie uczy, robi bizuterie, doskonali warsztat. Przeciez dobry jubiler z doswiadczeniem powinien dopingowac i uczyc, a nie zniechecac i ganic... Nieprawdaz? Przeciez to przewaga dojrzalosci nad mlodoscia...
obserwator 2009-04-21 09:07:23

Myślę, ze pojecie biżuteria to coś więcej niż nawlekanie koralików i blaszek. Poważny portal jak pb.info.pl powinien potrafić oddzielić ziarno od plew. Radość, zachwyt młodej osoby to miłe, ale lata przed nią... Projektowanie i wykonywanie biżuterii to są konkretne zawody, których trzeba uczyć się latami. Jest to poziom "cioci Marysi" - nie ubliżając ciociom. Więcej pokory wobec zawodu i klientów.
stary jubiler 2009-04-21 09:03:31

 
NEWSLETTER
 
Zapisz się do newslettera


 
NEWS
 
 
LINKI ZEWNĘTRZNE
 
 
Kontakt  |  Redakcja  |  Reklama  |  Regulamin

Copyright © 2000-2012 Polska Biżuteria. Wszelkie prawa zastrzeżone. Strony internetowe L77